Σκηνοθεσία: John Cassavetes |Σενάριο: John Cassavetes |Φωτογραφία: Erich Kollmar | Μοντάζ: John Cassavetes, Maurice McEndree |Σχεδιασμός Παραγωγής: Randy Liles, Bob Reeh |Ηθοποιοί: Ben Carruthers, Lelia Goldoni, Hugh Hurd, Anthony Ray, Dennis Sallas, Tom Reese |Παραγωγή: Maurice McEndree, Seymour Cassel, Νίκος Παπατάκης
Η Λέλια, μια νεαρή Αφροαμερικανίδα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, συναντά τον Τόνυ σε ένα πάρτι και αρχίζει ένα ειδύλλιο μεταξύ τους. Η σχέση τους καταρρέει όταν ο Τόνι συναντά τον αδερφό της Λέλια, τον Χιου, έναν ταλαντούχο μαύρο τραγουδιστή της jazz που αγωνίζεται να βρει δουλειά, και έτσι ανακαλύπτει την αλήθεια για τη φυλετική προέλευση της Λέλια. Η παραπάνω πλοκή, ωστόσο, δεν μπορεί να ορίσει το γεγονός πως το σκηνοθετικό ντεμπούτο του John Cassavetes, πέρα από τις κοινωνικές αναταράξεις που γέννησε, τόλμησε, την πιο κατάλληλη στιγμή, σε φόρμα και περιεχόμενο, αναστατώνοντας κοινό, κριτικούς και παραγωγούς, αποτελώντας πρωτοπορία par excellence. Είναι η DIY οπτική αναπαράσταση του beat κινήματος και της αυθόρμητης γραφής, ο jazz αυτοσχεδιασμός αποτυπωμένος σε σελιλόιντ με σκληρό φιλμικό κόκκο, η nouvelle vague από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Η κάμερα του Cassavetes αποτυπώνει ό,τι η Αμερική απέκρυπτε ως τότε ξεθεμελιώνοντας όλους τους συμβατικούς υποκριτικούς κανόνες και σπάζοντας το φράγμα της μυθοπλασίας με την πραγματικότητα. To “Shadows” αποτελεί την απαρχή ενός αμερικάνικου σινεμά προς άλλη κατεύθυνση, ένα μανιφέστο του μοντερνισμού και της avant-garde, μια ταινία δομικό θεμέλιο του ανεξάρτητου κινηματογράφου, απελευθερωμένη για πρώτη φορά τόσο εξαίσια στις ιδέες, στις αφηγηματικές, στις θεματικές, στην ίδια την παραγωγή της. Δεν υπάρχει σκηνοθέτης που δεν επηρεάστηκε, έκτοτε, από αυτή τη σημαντικότατη καλλιτεχνική χειρονομία και ένα μάθημα, μέχρι σήμερα, τόλμης στο κάθε φορά θεσμικά κατεστημένο. Βραβείο των Κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας (1960).